Η πράσινη ανάπτυξη δεν είναι λύση – απλά δίνει μια παράταση στον πλανήτη και στην επερχόμενη κλιματική αλλαγή

Οι μπαταρίες δεν δημιουργούν ηλεκτρισμό – αποθηκεύουν ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται αλλού, ειδικά μέσω άνθρακα, ουρανίου, φυσικής ενέργειας ή γεννήτριες με ντίζελ.

"Ο ισχυρισμός λοιπόν ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι όχημα μηδενικών εκπομπών δεν ισχύει καθόλου.
Αν στην Ελλάδα του 2020 το ενεργειακό μείγμα στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ήταν στο 61,9% με βάση τον άνθρακα (λιγνίτης 12,4%, ορυκτά καύσιμα 0,3%, πετρέλαιο 8,3%, φυσικό αέριο 40,9%) για παράδειγμα, τότε στα όποια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους ελληνικούς δρόμους τους αναλογούν εκπομπές που αντιστοιχούν στο 61, 9% των αντίστοιχων υδρογονανθράκων.
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Όσοι είναι ενθουσιασμένοι με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την πράσινη επανάσταση ας ρίξουν μια πιο προσεκτική ματιά στις μπαταρίες, αλλά και τις ανεμογεννήτριες και τα ηλιακά πάνελ.
Αν ισχύουν τα παρακάτω:
Μια μπαταρία αυτοκινήτου για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ζυγίζει περίπου 500 κιλά, ο όγκος είναι το μέγεθος μιας βαλίτσας. Περιέχει 12 kg λίθιο, 30 kg νικέλιο, 20 kg μαγγάνιο, 15 kg κοβαλτίου, 100 kg χαλκού, 200 kg αλουμίνιο (η παραγωγή είναι εξαιρετικά ηλεκτρικά κλειστή), χάλυβα και πλαστικό. Υπάρχουν 6.831 κύτταρα λιθίου μέσα.
Θα πρέπει να ανησυχούμε ότι όλα αυτά τα συστατικά προέρχονται από την εξόρυξη. Για να φτιαχτεί μια μπαταρία αυτοκινήτου, πρέπει να επεξεργαστούν 10 τόνους αλατιού για την παραγωγή λιθίου, 15 τόνους μεταλλεύματος για το κοβάλτιο, 2 τόνους μεταλλεύματος σε νικέλιο και 12 τόνους μεταλλεύματος χαλκού . Συνολικά, 200 τόνοι εδάφους εξορύσσονται για μία μπαταρία.
Τα στοιχεία της ηλεκτρικής μπαταρίας που αναφέρονται με επιφύλαξη πιο πάνω αφορούν τις πρώτες τέτοιες μπαταρίες που κατασκευάσθηκαν. Τώρα όλες οι εταιρείες ηλεκτρ. αυτοκινήτων έχουν ρίξει το βάρος στη βελτίωση των μπαταριών. Εδώ προηγείται η Τεσλα.
Επίσης: Η ασθένεια και η παιδική εργασία βρίσκονται πίσω από το 68% του κοβαλτίου του κόσμου και ένα σημαντικό μέρος μιας μπαταρίας προέρχεται από το Κονγκό. Τα ορυχεία τους δεν έχουν έλεγχο της ρύπανσης και απασχολούν παιδιά που πεθαίνουν με αυτό το τοξικό υλικό. Πρέπει να μετρήσουμε όλα αυτά τα άρρωστα παιδιά ως μέρος των δαπανών ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει με κανένα τρόπο ότι πρέπει να παραμείνουμε στις μηχανές εσωτερικής καύσης και στα συμβατικά αυτοκίνητα βενζίνης ή ντίζελ. Σημαίνει περισσότερο ότι πρέπει να πάμε σε μείωση γενικά της αυτοκίνησης και στροφή στα Μαζικά Μέσα Μεταφοράς -τρένο, τραμ, κλπ.-κάνοντας τον συμβιβασμό, αυτά να είναι ηλεκτρικά!
Επίσης, το μεγαλύτερο πρόβλημα με τα ηλιακά συστήματα είναι οι χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται για να μετατρέψουν το πυριτικό άλας σε χαλίκι που χρησιμοποιείται για τα πάνελ Για να παραχθεί επαρκές καθαρό πυρίτιο, πρέπει να υποβληθεί σε επεξεργασία με υδροχλωρικό οξύ, θειικό οξύ, φθόριο, τριχλωροτάνιο και ακετόνη.
Επιπλέον, χρειάζονται γάλλιο, αρσενίδιο, δισελενίδιο χαλκού-ίνδιο-γαλλίου και τελλουριούχο κάδμιο, τα οποία είναι επίσης ιδιαίτερα τοξικά. Η σκόνη σιλικόνης αποτελεί κίνδυνο για τους εργαζόμενους και τα πλακάκια δεν μπορούν να ανακυκλωθούν.
Οι ανεμογεννήτριες είναι μη plusultra από άποψη κόστους και περιβαλλοντικής καταστροφής. Κάθε ανεμόμυλος ζυγίζει 1.688 τόνους (ισοδύναμο βάρους 23 σπιτιών) και περιέχει 1300 τόνους σκυρόδεμα, 295 τόνους χάλυβα, 48 τόνους σιδήρου, 24 τόνους υαλοπίνακας και τα δύσκολα κερδισμένα σπάνια εδάφη Νεοδύμ, Πρασεοδύμιο και Δυσπρόσιο. Κάθε μία από τις τρεις λεπίδες ζυγίζει 81.000 λίβρες και έχει διάρκεια ζωής από 15 έως 20 χρόνια, μετά από την οποία πρέπει να αντικατασταθούν. Πέρα από κάποια από αυτά τα υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν, δεν μπορούμε να ανακυκλώσουμε χρησιμοποιημένες λεπίδες ρότορα.

Ομολογουμένως, αυτές οι τεχνολογίες μπορούν να έχουν τη θέση τους, αλλά πρέπει να κοιτάξουμε πέρα από τον μύθο των μηδενικών εκπομπών.

Το "Going Green" μπορεί να ακούγεται σαν ένα ιδανικό, αλλά αν κοιτάξουμε το κρυμμένο και ενσωματωμένο κόστος με ρεαλιστικό και αμερόληπτο τρόπο, θα διαπιστώσουμε ότι το "Going Green" κάνει μεγαλύτερη ζημιά στο περιβάλλον της γης από ό,τι φαίνεται και αποδέχονται οι θιασιώτες της "πράσινης ανάπτυξης"
Η "πρασινη ανάπτυξη" δεν είναι η λύση-απλά δίνει μια παράταση στον Πλανήτη και στην επερχόμενη κλιματική καταστροφή-, η "αποανάπτυξη" θα ήταν η εναλλακτική πρόταση για την αποφυγή της κατάρρευσης των οικοσυστημάτων και των ανθρώπινων κοινοτήτων!

22/06/2022

ΠΗΓΗ: topikopoiisi.eu
 

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΟΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟ

Καιρός σήμερα και πρόγνωση καιρού για κάθε περιοχή

Κοινωνικη δικτυωση